banner2
 

Alice Mathijssen

                   

Barbara Schouten

alice

Na mijn Wageningse studie Voeding en Gezondheid met een uitstap naar Bedrijfskunde heb ik gewerkt bij de Consumentenbond (projectleider Voeding en Gezondheid) en als projectmanager bij Stichting Merkartikel (voorloper van de Federatie Nederlandse Levensmiddelen Industrie FNLI). In 2001 ben ik gestart als zelfstandig adviseur en heb ik, al dan niet op interim basis, gewerkt voor circa 25 bedrijven en organisaties in de levensmiddelensector.

Mathijssen & Schouten was een logisch vervolg op de al aanwezige samenwerking met Barbara, waarbij we onze klanten nog beter van dienst zijn. Mijn kracht ligt vooral in het ontwikkelen en managen van projecten op het raakvlak van voeding, gezondheid en communicatie. Het vaststellen van de juiste strategie en beleid ten aanzien van het betreffende issue is noodzakelijk om vervolgens in de uitvoering van de opdracht een goed resultaat te behalen. Hierbij is niet alleen de inhoudelijke kennis van belang maar ook de goede afstemming met in- en/of externe partijen. Hoe uitdagender de opdracht des te interessanter ik het vind.

 

barbara

Na mijn studie Voeding en Gezondheid (Wageningen Universiteit) deed ik waardevolle ervaring op bij de overheid (Ministerie van LNV, consumentenbeleid en voeding). Na een overstap richting het bedrijfsleven, werkte ik als projectmanager bij de Stichting Merkartikel (voorloper van de Federatie Nederlandse Levensmiddelen Industrie FNLI). Vervolgens was ik enkele jaren directeur van de Branchevereniging voor Kinder- en Dieetvoeding VNFKD. In 2006 besloot ik om me als zelfstandig ondernemer te richten op voedings- en communicatie issues voor branches en bedrijven. Sinds eind 2011 bouw ik deze werkzaamheden samen met Alice verder uit.

Ik vind het boeiend om aan voeding gerelateerde maatschappelijke en wetenschappelijke onderwerpen uit te diepen. We hebben ruime ervaring om hier vervolgens een geschikte beleids- en/of communicatiestrategie voor te ontwikkelen en dit om te zetten in concrete activiteiten en/of producten. Een succesvolle strategie moet passen bij de doelstellingen en randvoorwaarden van de opdrachtgever maar ook is er draagvlak nodig bij relevante stakeholders. Mathijssen & Schouten kan hierbij adviseren en faciliteren.

 


Bij al onze werkzaamheden vinden we het van belang dat het een bijdrage, hoe klein ook, kan leveren aan een gezondere leefstijl.

We zijn allebei aangesloten bij de Nederlandse Academie van Voedingswetenschappen (NAV)